Історія Некрасовського ліцею тісно повязана з історією самого села, з економічно-соціальними процесами , що відбувалися в самому селі і навколо нього. Вперше в писемних джерелах село згадується в 1431 році під назвою Саліші. В 1758 році Вінницький повітовий староста Юзеф Чесновський перейменував його на Юзвин, а в 1946 році указом президії Верховної ради УССР село Юзвин було переіменоване на село Некрасове на честь 125-ти річчя з дня народження поета – Миколи Олексійовича Некрасова, який за даними багатьох його біографій народився 22 грудня 1821 року в містечку Юзвин.
В 1862 році с селі було збудовано на кошти громади і відкрито першу в окрузі школу.
Реформи 60-их років ХІХ ст., а особливо те, що з 1864 року містечко Юзвин стало центром одноіменної волості (однієї з найбільших у Вінницькому повіті) сприяло подальшому розвитку освіти в селі. Так, зокрема, в 1875 році на сході жителів села було піднято клопотання про будівництво в містечку державного училища. З казни (державного бюджету) було виділено відповідні кошти і в 1876 році в містечку Юзвин було відкрито державне однорічне училище.
В 80-90 роках ХІХ ст. відбувався подальший економічний розвиток Юзвина. Тут будуються і вводяться в дію два державні водяні млини, гуральня, два постоялі двори. В 1900 році відкривається філія Всеросійського селянського банку. Змінюється і статус школи. З 1901 року вона стає двохрічним державним училищем. Для цього за 1900-1901 рік було збудовано нове приміщення.
Директором училища в 1901-1905 роках був Максимчук Юзеф Станіславович. В 1905 році за активну участь в революційних подіях 1905-1907 років він був заарештований і страчений. Його наступники Бита, Радошкевич приклали багато зусиль для розвитку Юзвинського училища (школи).
Значна увага приділялась естетичному оформленю шкільного подвір'я (клумби, доріжки, алеї). Закладений при школі сад став зразково-показовим.
В школі навчались діти з усієї округи: Широка Гребля, Микулинці, Майдан, Пултівці, Мізяків. Мова навчання була, на той час, російською.
Події Першої світової війни (Подільська губернія прифронтова зона), а особливо події революції 1917 року привели до занепаду та ліквідації училища. В його приміщенні стала функціонувати початкова чотирирічна школа.
Але оскільки і під час революції і громадянської війни Юзвин продовжував виконувати функції волосного адміністративного центру на базі початкової школи з 1918 року починає діяти школа з 7-ми річним терміном навчання. Це була єдина семирічна школа на всю округу і тому тут окрім місцевих навчалися учні з навколишніх сіл. Для них на період навчання батьки винаймали житло у місцевих жителів.
З 1964 року наша школа стає восьмирічною, а через 30 років, у 1994 року школа отримує статус середньої.
З 2021 року, у зв'язку із децентралізацією, школа набуває статусу ліцею, засновником якого є Якушинецька сільська рада.
За час існування школи з її стін вийшло багато відомих та знаних людей: Олексинко П.Ф. – член-кореспондент академії Наук України, лауреат державної премії, професор; Кирилюк О.О. – доктор ветеринарних наук, професор; Тарасюк В.С. – директор Вінницького медколеджу, професор; та багато інших.
На сьогодні (01.09.2024 р) у ліцеї навчається 270 учнів, укомплектовано 14 класів, працює 27 кваліфікованих учителів та 16 працівників обслуговуючого персоналу.
Місія закладу - всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.
Цінності, які ставимо ми перед собою:
- - людиноцентризм;
- - верховенство права;
- - дотримання прав і свобод людини і громадянина;
- - законність;
- - гуманізм;
- - академічна доброчесність;
- - академічна свобода;
- - прозорість та відкритість;
- - відповідальність;
- - професійність та постійне удосконалення;
- - гнучкість і адаптивність.